Tags: auto laden, eigen laadpaal, elektrisch rijden, laadpalen, opladen elektrische auto, zonnepanelen.
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 6 maanden geleden door Nadim.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2022 om 21:29 #139435
Wij, een flatgebouw met 10 eigenaren willen onze auto’s laden voor onze huizen.
De gemeente Zwolle heeft ons verboden om de laadkabels over of door het trottoir te laten lopen. Wij hebben allemaal onze daken vol liggen met zonnepanelen en leveren allemaal meer dan genoeg om ons huis en onze auto’s te laden met eigen stroom.
In de eerste brief werd zelfs gesuggereerd dat iedereen toch buitenshuis werkte, wat pertinent niet waar is, en daarom niet nodig zou zijn om eigen stroom te gebruiken. Ook werd het argument aangehaald dat in de gemeente meer dan genoeg openbare laadpalen staan, en daar hebben ze gelijk in. Zwolle heeft heel veel plekken waar je kunt laden, daarvoor geef ik hun de credits. En vaak is er binnen 500M wel een plek vrij.
Maar waarom zou je openbare plekken bezetten als je je eigen stroom produceert en energie over hebt. Deze energie wordt het net in gestuurd en zorgt voor overbelasting tijdens zonnige dagen. Wij zouden daar een bijdrage in kunnen leveren door onze eigen stoom te consumeren.Heeft iemand een idee hoe wij deze impasse kunnen doorbreken?
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.25 november 2022 om 04:58 #139441Ik begrijp de commotie over het afwijzen van de gemeente.
Maar losse kabels over trottoir of weg mag niet zomaar.
Wat u aan de gemeente kunt vragen of zij het toestaan dat uzelf een voorziening treft voor het ondergronds wegwerken van de laadkabels danwel het plaatsen van een laadpaal voor eigen gebruik op de parkplaats. Een andere optie is mogelijk nog gebruik te maken van kabelgoten/drempels omdat in principe de auto geen 24 uur geladen word.
Hopelijk kunt u met deze tips iets.Mvgr Jeroen
25 november 2022 om 10:26 #139449Hallo Jeroen. Geen van jouw oplossingen wil de gemeente toestaan. Zelfs niet als wij die goten zelf aanleggen, of door een door de gemeente aangewezen uitvoerder.
Onze auto’s staan langs de openbare weg, en in de koopakte(2012) van onze huizen/flat, staat dat de auto niet in de tuin mag staan.
Erg onbevredigend de opstelling van de gemeente.
Voor de goede orde, wij wonen in een voormalige flat van 4 verdiepingen die verticaal zijn gesplitst bij de renovatie. Dus ipv 30 gezinnen wonen er nu 10 gezinnen met veel ruimte.25 november 2022 om 14:29 #139451Waanzin, daar moet je werk van maken!
Zou wat mails naar de politiek (2e kamer) sturen.
Kijk wie van de fracties over energie/transitie gaat, en benader ze.Klinkt raar maar als je een goed verhaal hebt krijg je antwoord, en kan je voorbeeld in het vragenuurtje behandeld worden.
Dit probleem zullen meer mensen hebben en er moet gewoon wetgeving voor komen.Goed idee is ook de media benaderen, eventueel Radar?
25 november 2022 om 21:53 #139456Hey Ron,
Dat vonden wij ook. Maar aan Radar hebben we nog niet gedacht.
Gaan nu eerst de lokale politieke partijen benaderen en daarna weer verder.
Maar dankjewel voor mee denken.Prettig weekend
2 februari 2023 om 22:07 #141232Hoi @nadimhapo heb je inmiddels al een update of hoe dit is afgelopen?
25 mei 2023 om 21:36 #142386Update is dat de gemeente nog altijd niet van plan is om de regels te veranderen.
GroenLinks heeft niet gereageerd en ik zou niet weten hoe ik kamerleden kan benaderen.25 mei 2023 om 21:50 #142387Alle Kamerleden met e-mail.
https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/alle_kamerleden
Zoek even uit welke persoon in de fractie over de energie transitie gaan.
Vaak reageren ze, succes!Ron
25 mei 2023 om 22:02 #142389Aanvullend op de reactie van @ronh, kan je alle leden die in de commissie Economische Zaken & Klimaat zitten hier vinden, @nadimhapo: https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/commissies/ezk
25 mei 2023 om 22:08 #142391Dankjewel voor de tips.
Ik ga daar maandag op m’n vrije dag mee aan de gang. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.